شرکت فستو پنوماتیک

شرکت فستـو پنیوماتیک (سهامی خاص) در سال 1353 به عنوان شعبه انحصاری FESTO AG & CO. KG و FESTO Didactic SE در ایران آغاز به کار کرد. هدف از تاسیس این شرکت ارایه سیستم های اتوماسیون به ویژه آشنایی با سیستم هـای پنیوماتیکی بود. در مدت زمان کوتاهی دامنـه عملکـرد شرکت ، همگـام بـا نیازهـای کشـور و در راستـای بالا بـردن کمی، کیـفی و بهـره وری فعالیت هـای صنعتی گستـرده تر شد. شرکت فستو پنیوماتیک به منظـور کاهش وابستـگی هـای فنی و افـزایش دانـش پرسنـل متخصص، فعـالیت خودر را در دو زمینـه تهیـه و توزیع تجهیــزات و آمـوزش اتوماسیون صنعتی پایه ریزی کرده است.

در واحد آموزش در حال حاضر افزون بر دوره های قبلی پنیوماتیک و هیدرولیک که از مقدماتی تا پیشرفته برگزار می شوند، امروزه دوره های آموزشی متنوعی شامل هیدرولیک تعمیراتی، مکاترونیک،PLC-Adv , PLC-Basic ، مانیتورینگ، ایمنی در سیستم های پنیوماتیک، بهینه سازی مصرف انرژی، طراحی مدارهای پنیوماتیک، تولید ناب، شیرهای صنعتی، سنسوریک، هیدرولیک پروپورشنال، طراحی مدارهای هیدرولیک، موبایل هیدرولیک، درایوهای الکتریکی، شبکه صنعتی Profibus DP نیز با جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی های روز آموزشی جهان در ایران برگزار می شود. همچنین بسیاری از دوره های فستـو در نمایندگی های آموزش مجاز این شرکت نیز برگـزار می گردد و در پایان هر دوره مدرک بین الملـلی فستـو اعطـا می شود.

از دیگر توانایی های این بخش می توان به تجهیز لابراتوارهای آموزشی فنی و حرفه ای ها، دانشگاهها و مراکز علمی بر اساس بالاترین سطح فنی و کیفی روز دنیا اشاره کرد .مرکز آموزش شرکت فستو پنیوماتیک  همکار رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه برگزاری و آموزش کارآموزان رشته های مکاترونیک و آکواترونیک در مسابقات ملی مهارت جهت حضور در مسابقات جهانی Worldskills می باشد.

علاوه بر این، توانسته است با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و فستو آلمان برای اولین بار آکادمی تخصصی فستو را در مرکز تربیت مربی کرج افتتاح و دوره آموزشی تربیت تکنسین مکاترونیک را برگزار نماید.

در واحد فروش تجهیزات اتوماسیون صنعتی با ارائه خدمات مشاوره مهندسی و بازدید های منظم از شرکت ها و کارخانجات مختلف در زمینه های صنایع خودرو- غذایی و بسته بندی-آب وفاضلاب- دارویی و بهداشتی – معادن و فلزات و… بهترین و مناسب ترین راه حل های صرفه جویی و انتخاب محصولات پنیوماتیکی، الکتروپنیوماتیکی و کنترل صنعتی ارائه می گردد. لازم به توضیح است که کلیه محصولات ارایه شده توسط فستو ایران دارای 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.